Arbeidsoppgaver
Som prosjektleder hos iBygg får du være med på mange ulike og spennende prosjekter, og du får en variert hverdag bestående av både operative og administrative oppgaver
Hos iBygg har prosjektleder ansvar for prosessen fra første kundekontakt til siste faktura er sendt. Dette innebærer typisk tilbudsfasen, kontraktinngåelse med byggherre, koordinering og ledelse av selve gjennomføringen sammen med både underentreprenører og våre egne ansatte og økonomisk oppfølging av prosjektet. Vi ser etter deg som har tømrerfaglig bakgrunn og i tillegg gjerne noe administrativ erfaring. Du bør ha god forståelse for prosjektledelse og kjenne til prosessen rundt prising av prosjekter basert på din tømrer-erfaring. Vår nye prosjektleder blir en del av et team på 4 prosjektledere og stillingen rapporterer til daglig leder.
Som prosjektleder hos iBygg får du ansvaret for prosjektene fra A til Å. Du vil ha ansvar for kalkulasjon og prising av både større og mindre prosjekter, noe anbudsbesvarelser, dialog med kunder og inngåelse av kontrakter. Videre vil du ha ansvaret for å planlegge og gjennomføre prosjektene på en god måte i tett samarbeid med våre formenn og øvrig ledelse.
Det er du som prosjektleder som gjør materialberegninger og sammen med øvrig ledelse sikrer innkjøp av leveranser og materialer til dine prosjekter. Prosjektleder har ansvar for fremdrift på egne prosjekter og deltar aktivt i planlegging av bemanning og ressursallokering til sine prosjekter. Det er viktig med god økonomisk forståelse og gjennom god prosjektledelse sørge for lønnsomhet i det vi gjør. Fakturering og innhenting av dokumentasjon på prosjektene hører også med til stillingen.
Som prosjektleder er det viktig at du trives med kundekontakt, og sørger for tydelig og god dialog med involverte parter. Avhengig av erfaringen til vår nye prosjektleder, kan stillingen innebære personalansvar for formenn og tømrere på egne prosjekter. Prosjektleder er en del av selskapets ledergruppe med de oppgaver som naturlig hører til.